Pomysł stworzenia wirtualnego biura pojawił się już w 1994 r. Osobą, która chciała ułatwić
funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i wpadła na pomysł stworzenia takiego miejsca był
Ralph Gregory. Przeprowadził on obserwacje, z których wynikało, że szerokie grono
przedsiębiorców nie potrzebuje prowadzenia własnego biura i chce zaoszczędzić koszty. Idea
wirtualnego biura zyskała na wartości i już w 1995 roku pojawili się pierwsi klienci. Firma założona
przez Ralpha Gregory funkcjonuje do dziś i cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów.
Wirtualny adres stanowi doskonałą alternatywę dla konieczności rejestracji firmy we własnym
domu bądź ponoszenia kosztów wynajmu drogiego biura. Jest to nowoczesne rozwiązanie dla
przedsiębiorcy, który pracuje zdalnie, potrzebuje prestiżowego adresu, miejsca do sporadycznych
spotkań z klientami czy nawet pożądanej właściwości Urzędu Skarbowego. Powodów może być
wiele, a rozwiązanie idealne jest jedno.
Dodatkowo nie każdy przedsiębiorca chce, aby w resjestrze CeiDG znajdował się jego adres
domowy. Wielu młodych przedsiębiorców nie posiada jeszcze własnego mieszkania. Z kolei przy
wynajmowanym mieszkaniu musieliby uzyskać zgodę na możliwość rejestracji firmy pod
wskazanym adresem zamieszkania. Często właściciel wynajmowanego mieszkania nie godzi się
na taką propozycję. W takiej sytuacji biuro wirtualne jest naprawdę dobrym rozwiązaniem.
Biuro wirtualne ma szereg plusów :
oszczędność – podmiot gospodarczy oszczędza na wynajmie lokalu, rachunkach za media,
wyposażeniu biura, czy pracowników do ochrony i sprzątania – nawet tanie biuro we Wrocławiu
jest bardzo drogie na tle biura wirtualnego,
szansa na rozwój – zamiast inwestować finanse w urządzenie siedziby nowej firmy, można
przeznaczyć je na właściwą działalność przedsiębiorstwa, dbając tym samym o jej rozwój,
możliwość podniesienia prestiżu firmy – w pierwszym kontakcie klienta z firmą lokalizacja
często ma duże znaczenie w odbiorze. Siedziba firmy umiejscowiona w prestiżowych punktach
Wrocławia, Warszawy, Poznania, Krakowa czy innego dużego miasta wpływa na budowanie
pozytywnego wizerunku.
W zależności od oferty wirtualnego biura przedsiębiorca może otrzymać:
adres do rejestracji działalności gospodarczej
adres do korespondencji
obsługę poczty przychodzącej
powiadomienia o poczcie
możliwość wykonywania innych czynności biurowych (skanowania, drukowania)
możliwość korzystania z sal spotkań
możliwość pracy w pomieszczeniach biurowych
Wirtualne biuro to także możliwość posiadania adresu w prestiżowej lokalizacji. Rynek 60 Wrocław
na wizytówce wygląda lepiej niż Psary, czy Kiełczów. Co więcej, takie punkty często dysponują
również przestrzenią biurową, dzięki czemu w razie potrzeby można wynająć dodatkowe biuro albo
salę konferencyjną, np. na spotkanie z klientem.