Jednym z bardzo ważnych aspektów księgowości w firmie jest zapewnienie bezpieczeństwa dokumentacji, przechowywania oraz dostępu do dokumentów różnych lat. Dlatego wiele firm staje przed dylematem, czy jeśli zdecydują się na księgowość zewnętrzną to ich dokumenty będą bezpieczne, jak szybko firma zewnętrzna znajdzie potrzebny dokument, czy dokumenty w postaci elektronicznej będą miały należyte zabezpieczenia?
JAK FIRMY OUTSOURCINGOWE ZAPEWNIAJĄ BEZPIECZEŃSTWO DOKUMENTACJI?
Biura specjalizujące się w prowadzeniu księgowości dla innych firm muszą posiadać specjalne zabezpieczenia, które chronią przed wyciekiem danych. To jest wymóg prawny – każdy podmiot przetwarzający dane osobowe klienta, a także dane innych osób, jakimi klient administruje (np. pracowników, kontrahentów) ma stosować specjalne zabezpieczenia przed dostaniem się informacji w niepowołane ręce. Biura rachunkowe zapewniają więc bezpieczeństwo danych firmy, a do tego umożliwiają godny zaufania dostęp do dokumentów o dowolnej porze oraz regularnie tworzą kopie zapasowe elektronicznych danych.
CO FIRMY OUTSOURCINGOWE ROBIĄ, ŻEBY KLIENCI CZULI SIĘ BEZPIECZNIE?
Firma zajmująca się outsourcingiem księgowym ma kilka możliwości, aby podmiot, którego obsługują, czuł się bezpiecznie. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę?
Bieżąca kontrola:
Bezpieczeństwo:
Odpowiedzialność:
Decydując się na firmę zewnętrzną sprawdźmy, jaki zakres odpowiedzialności firma bierze na siebie, wtedy będziemy jako przedsiębiorca wiedzieć, czy chcemy podjąć współpracę z tym konkretnie partnerem biznesowym.